fluitend geluid bij optrekken

• Harald

hey mensen,

heb weer een nieuw raadsel.

ik heb pas een crx type 2 gekocht.(1.6) en heb er vandaag vrolijk een open luchtfilter (dynamic met verdikking) ingezet. deze komt uit m'n civic en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maar nu heb ik met optrekken of met gewoon gasgeven een rare fluit-toon. deze was er niet met de civic. hij floot wel maar dit is echt anders. hoorde het al licht met de standaard luchtbox maar dacht dat het een oude/vuile filter was.

mijn vraag dus, is dit een normale fluit bij de crx of echt iets anders??

als ik optrek en doortrek hij blijft niet de hele tiid fluiten daarom vind ik het vreemd.

ben benieuwd wat het iets

groetjes

harald

• Mr. X

Dit geluid had ik ook in mijn getunde civic met 1.6i crx motor…. dit is normaal…. komt door de druk van de lucht in de aanzuigbuis….. en in mijn civic 1.6i vtec was het weer weg dat geluid…. komt denk ik dat de vtec overheerst….

• Harald

echt getuned is ie nog niet,

heb er wel een sebring (links en rechts) onder liggen en binnenkort wissel ik de katalysators om ( die van de civic is geleegd) maar dat is dan alles wat ik er nu aan tunen aan doe/heb gedaan. hij maakte het geluid al lichtjes met alles standaard. ik dacht een oude filter was. had er wel een nieuwe filter ingelegd, die oude uit de civic was splinter nieuw maar voor de rest heb ik geen kaas gegeten van auto-techniek.

maar volgens jou ligt het aan het blok?? de crx is mijn hobby-auto (civic voor dagelijks) en t.z.t. gaat er wel een v-tec blok in maar dat wou ik als een van de laatste dingen bewaren, maar dat gefluit irriteerd me. maar als het zeker het blok is gaat dat als volgende eruit. of revisie van deze.

bedankt voor de reactie en ik wacht af wat meerdere zeggen

groetjes,

harald

• Mr. X

ik denk dat het te maken heeft met type aanzuigbuis… maar ik vond het wel raar toen ik dezelfde aanzuigbuis (tenzo R) in die vtec ging het fluiten (aanzuigen) wegwas… mijn vriendin was er verdrietig om echt… ;)

• harald

een tip voor een andere aanzuigbuis ??? (in ieder geval zonder dik stuk dus)

• FireFoxz

ach, is toch niet erg ? ik heb het ook in mn accord

• Roy

Eigenlijk had je die fluit al, maar het wordt versterkt door je alu buis. Wat je kunt doen is boven op je gasklephuis zit een stel schroeven ff iets meer open draaie en klaar is kees, weg fluit. En hij brult dan nog iets meer geloof ik.

• harald

ga het proberen.

in ieder geval bedankt allemaal voor de reactie