VTEC motorblok

• Jacqueline

Hoi CRX liefhebbers en VTEC kenners. Ik rijdt in een Honda CRX uit 1987 1.6 16v, nou zag ik laatst op het motorblok (als je voor de auto staat links ter hoogte van de voorste nokkenas) een VTEC tekentje staan. Heb ik nu zonder te weten een VTEC blok in mijn auto of kan dat helemaal niet? Wat zijn dan op het oog de verschillen tussen een standaard 1.6 16v motor en een VTEC motor?

Groetjes

• FireFoxz

Vtec moter is vele malen sneller

is je auto snel of eerder normaal ?

• Ruben

VTEC staat altijd heel duidelijk aangegeven, je kunt ook het motornummer opzoeken.

Model 87 is nooit met een VTEC gemaakt in ieder geval

gr. Ruben

• Jacqueline

Er staat toch echt vtec op de zijkant van cylinderkop, er zit daar een extra module aan de nokkenas. Kan iemand wel exact vertellen hoe je het verschil kunt zien?

gr.

Jacqueline

• Grousta

Wanneer begint het rooie gebied van je toerenteller? Er is ook een sohc vtec uitgebracht maar niet in NL geloof ik. Kijk anders ff wat voor een type nummer het blok heeft>> staat op een plaatje in de motor ruimte

Dit is een VTEC blok:

http://www.bilgalleri.dk/uploads/13974.jpg?966969

• Ruben

Sohc VTEC is een ESi, zitten in civics en del sol vanaf eind 91

• Lol

Dit tekentje staat ergens op… weet niet meer hoe dat ding heet…. maar staat vtec op…. maar dit is niet op je blokkie…. hahaha…. had dit wel eens bij me ouwe honda civic 1.5 uit 1989 ook gezien…

• Jacqueline

Nou! nu moet je mij niet gaan uitlachen. Kan toch nie overal verstand van hebben. Maar als ik het goed begrijp staat op alle honda motoren in die serie dat tekentje?