modeficaties

• Genesis

Nou zie het dan maar, om in jou context te blijven, als soepele lichte klompen, sneller de motor op toeren dus sneller accelereren, maar verwacht geen wonderen.

Kijk als je echt vlot (snel) wil zijn maken alle kleine dingetjes het verschil.

lichtgewicht vliegwiel, =snellere acceleratie, spaghetti spruitstuk + kat vervanger + dikke tussenpijp + goede einddemper = meer vermogen, cold air intake met extension = meer vermogen, chippen = meer koppel + beetje meer vermogen, A-pex-I-Vtec = zuiniger + beetje meer pk's, benzinedrukregeler = beetje meer vermogen.

En zo alle zaken bij elkaar opgeteld leverd dat met b.v. een B16A2 Vti-blok zo'n 185 tot 190 pk aan de krukas.

Andere nokkenassen erin zwaardere klepveren + Camgear + hoger toerental, zo'n 15 tot 20 krukas pk's winst, dus als je wil kan je ongeblazen toch tot 210 a 220 pk komen, wil je meer moet je een ander soort blok nemen of een compilatie maken.

Andere manier voor veel vermogenswinst = blazen, turbo of compressor, moeilijk heel te houden bij heel grote vermogens, of anders aanpassen op dit vermogen en dat kost (heel) veel geld, en behoorlijke technische kennis om het heel te houden.

Daarom heb ik zelf gekozen voor de hier eerder genoemde oplossing (acceleratie +/- 6,0 naar de 100, top rond de 245 - 250)

Groet Rob

• FireFoxz

je moet bij een lichter vliegwiel een beetje voorstellen dat je auto in zn 1 ineens 150 klio lichter is en in zn 2 issie 100 klio lichter, in zn 3 issie dan 50 kilo lichter

vooral in de 1e 3 versnellingen merk je het lichtere vliegwiel.

een lichtervliegwiel zorgt ervoor dat er minder vermogen van de krukas verloren gaat zodat je meer pkaas op de wielen hebt.

• OzzY

Ik vind dat je bij Honda meteen het verschil voelt met minder gewicht.

Kameraad heeft een audi UHRcoupe en ik een Civic Vtec.

Als ik alleen in de auto ben en een kwart tank, ben ik sneller.

Als ik met 2 personen ben en volle tank heb, dan is de audi weer iets sneller.

Dus volgens mij scheelt alle gewicht.

(Ps. wat voor auto heb je Genesis?)

• Grousta

Wat is een audi UHRcoupe?

• Genesis

Honda Civix coupe Vti B16A2 modified,

Groet Rob

• BadBoy4life

Civic ;)

• Genesis

Hele speciale uitvoering die “Civix”. (toch?!!)

Garoeten Rob

• BadBoy4life

Hehe dat zkr!

• Vtec

De UHR coupe van audie zijn die vierkante luciferdoosje achtige auto's.

Waren in de jaren 80 bekend om zn quattro techniek, iets van 220 pk met vierwielaandrijving. De beste jaren van audi gweest.