Is dit normaal?

• Michiel

Ik ben in het bezit van een honda civic coupe uit '95 1.5 dxi. Als ik naar de specificaties kijk van mijn auto dan zou de top bij de 190km/h liggen ik kom niet boven de 160km/h ??? hij blijft bij de +/- 4500 toeren hangen. De motor is wel vervangen, maar er is eenzelfde voor in de plaats gekomen. Hoe kan dit in godsnaam. Bij de andere versnellingen trekt ie gewoon goed door.

Als mijn motor koud is en ik rijd weg dan stottert de koppeling. Dit doet ie ongeveer 500m en dan stopt ie daarmee, het is alleen bij het koppelen. Wat zou dit kunnen zijn?

Iemand enig idee?

• BadBoy4life

Hmmm, eerst eens warm rijden en dan gewoon tot 6500rpm doortrekken, vooral de 4 is lang, tot 180KM/u op de teller, daarna in de 5 zetten en loopt ie door tot ongeveer 200km/u op de teller….

• Michiel

oke, bedankt voor je reactie. Ik zal het eens proberen. Heeft iemand misschien enig idee wat er met mijn koppeling aan de hand is?

“Als mijn motor koud is en ik rijd weg dan stottert de koppeling. Dit doet ie ongeveer 500m en dan stopt ie daarmee, het is alleen bij het koppelen. Wat zou dit kunnen zijn?”