garage

• Robert

Laat ik beginnen te zeggen dat ik een groot Honda-fan ben sinds mijn eerste eigen auto, een Honda Civic.

Mijn collega (61 jaar) heeft ook een Honda, een Accord 2.0i, en is daarover zeer tevreden. Gisteren heeft die auto een 100.000 km beurt gehad bij de dealer in Alphen a/d Rijn. Moest die man voor een nieuwe distributieriem, nieuwe v-snaar, sapjes, nieuwe kleppendekselpakking ? 495,- aftellen.

Maar toen hij thuis kwam opende hij de motorkap uit interesse en zag toen dat alle 6 boutjes van z'n kleppendeksel los zaten. De monteur had ze er met een paar windingen handmatig ingedraaid en was vergeten ze met de schroevendraaier vast te zetten. Toen heeft mijn collega 's avonds zelf nog die boutjes in staan draaien omdat de olie er tussen uit liep (hij was er al ca. 30 km mee naar huis gereden…) Kortom, hij was (terecht) ontstemd over de garage. Het mag best iets kosten, maar dan moet het wel goed gebeuren.

Mijn collega ging altijd naar een Honda-garage in Rotterdam en daar was ie tevreden over, maar die garage is geen Honda-dealer meer. Toen is ie naar een Honda-garage in Zoetermeer geweest en daar werd ie onaangenaam te woord gestaan, dus daar wil ie niet meer naartoe. In nu dus dit weer in Alphen a/d Rijn…

Weten jullie een goede Honda-garage in de buurt?

• foo fighter

je moet ook niet voor onderhoud naar de dealer gaan is veeeeel te duur.dealers verdienen het meeste op reparatie.heb zelf een eigen onafhankelijke garage en die is in een woord perfect.als ik iets aan de wagen heb(komt bijna nooit voor) dan kan ik er altijd terecht en voor onderdelen zoekt ie altijd het goedkoopste adres want die onderdelen van honda zijn niet goedkoop.help zelf ook wel eens mee leer je zelf ook klein onderhoud te doen,want geloof me de kleinste dingen waar iedereen voor naar de garage gaat kun je echt wel zelf.greetzzz foo

• Dodo

Na meerdere beroerde Honda dealers gehad te hebben ben ik nu al tijdje bij Euromaster. Daar doe ik al een tijdje de olie en wat andere dingetjes en ze mogen straks een grote beurt geven aan de Civic. Wat me opviel bij deze jongens is dat ze dingen zien waar ik helemaal niet naar vraag (ik had een te hoge bandenspanning, mijn remblokjes waren bijna op, dat soort dingen). Dat geeft me een gevoel dat ze goed weten waar ze het over hebben en niet alleen op geld uit zijn. Ze hebben zelfs al kleine dingetjes die ik vroeg gratis gedaan omdat ik er nu zo'n beetje vaste klant ben. Ik vind de service daar gewoon erg goed…… goh, klinkt als een reclame he dit? ;-)

• ITR#703

Hmmmmm ….. Hier in Amsterdam net zo ….

Honda krimpt het dealernetwerk in, bestaande garage's sluiten en andere

(met monteurs die waarschijnlijk de cursus niet of net hebben gehad)

nemen het over.

.

Ik rijdt zelf een ITR en daar valt (net als alle andere honda's) weinig op af te

dingen … prima auto's maar over de dealers kan ik je verhalen vertellen ……

Ik probeer er tegenwoordig altijd maar een beetje bovenop te staan als

er wordt gesleuteld :-))

.

Overigens is dat kleppen deksel geintje mij ook overkomen …

Reply van de dealer: "ach meneer .. een beetje vettigheid kan nooit kwaad:.

Zou het onderdeel van de cursus zijn ????

ITR703

Robert schreef:

>

> Laat ik beginnen te zeggen dat ik een groot Honda-fan ben

> sinds mijn eerste eigen auto, een Honda Civic.

>

> Mijn collega (61 jaar) heeft ook een Honda, een Accord 2.0i,

> en is daarover zeer tevreden. Gisteren heeft die auto een

> 100.000 km beurt gehad bij de dealer in Alphen a/d Rijn.

> Moest die man voor een nieuwe distributieriem, nieuwe

> v-snaar, sapjes, nieuwe kleppendekselpakking € 495,- aftellen.

>

> Maar toen hij thuis kwam opende hij de motorkap uit interesse

> en zag toen dat alle 6 boutjes van z'n kleppendeksel los

> zaten. De monteur had ze er met een paar windingen handmatig

> ingedraaid en was vergeten ze met de schroevendraaier vast te

> zetten. Toen heeft mijn collega 's avonds zelf nog die

> boutjes in staan draaien omdat de olie er tussen uit liep

> (hij was er al ca. 30 km mee naar huis gereden…) Kortom,

> hij was (terecht) ontstemd over de garage. Het mag best iets

> kosten, maar dan moet het wel goed gebeuren.

>

> Mijn collega ging altijd naar een Honda-garage in Rotterdam

> en daar was ie tevreden over, maar die garage is geen

> Honda-dealer meer. Toen is ie naar een Honda-garage in

> Zoetermeer geweest en daar werd ie onaangenaam te woord

> gestaan, dus daar wil ie niet meer naartoe. In nu dus dit

> weer in Alphen a/d Rijn…

>

> Weten jullie een goede Honda-garage in de buurt?

• Michel

Mijn ervaring met Honda dealer in Amersfoort was errrrug GOED, maar ook errug duur. Kleine beurt (kleppen stellen, nieuwe plons olie en filtertjes enz..)

Ik heb nu de Accord in onderhoud bij algemene garage en dat scheeld heel veel doekoes,….

Ik was voor een grote beurt kwijt:… 212 euro.

Incl. kleppen stellen, nieuwe plons olie, ook versnellingsbak olie en filtertjes remmen enz..

Ohja inclusief apk.

Ik ga niet meer naar die garage met die grote H erop.

Michel