Laat ik beginnen te zeggen dat ik een groot Honda-fan ben sinds mijn eerste eigen auto, een Honda Civic.
Mijn collega (61 jaar) heeft ook een Honda, een Accord 2.0i, en is daarover zeer tevreden. Gisteren heeft die auto een 100.000 km beurt gehad bij de dealer in Alphen a/d Rijn. Moest die man voor een nieuwe distributieriem, nieuwe v-snaar, sapjes, nieuwe kleppendekselpakking ? 495,- aftellen.
Maar toen hij thuis kwam opende hij de motorkap uit interesse en zag toen dat alle 6 boutjes van z'n kleppendeksel los zaten. De monteur had ze er met een paar windingen handmatig ingedraaid en was vergeten ze met de schroevendraaier vast te zetten. Toen heeft mijn collega 's avonds zelf nog die boutjes in staan draaien omdat de olie er tussen uit liep (hij was er al ca. 30 km mee naar huis gereden…) Kortom, hij was (terecht) ontstemd over de garage. Het mag best iets kosten, maar dan moet het wel goed gebeuren.
Mijn collega ging altijd naar een Honda-garage in Rotterdam en daar was ie tevreden over, maar die garage is geen Honda-dealer meer. Toen is ie naar een Honda-garage in Zoetermeer geweest en daar werd ie onaangenaam te woord gestaan, dus daar wil ie niet meer naartoe. In nu dus dit weer in Alphen a/d Rijn…
Weten jullie een goede Honda-garage in de buurt?