Beren?

  • Peer

    Het volgende:

    Ik maak mij een beetje bezorgd over mijn civic.

    Het betreft een 1.5i LS vtec-e uit 1996 hatchback.

    Ik weet dat het hier om een niet echte vtec gaat maar ik rij erwel zo mee, dus flink doortrekken maar nooit tot in het rood of over de aangegeven maximale toeren die in het boekje staan.

    Elke 10.000 km heeft ie zn beurt, ik heb er nu bijna 20dkm mee gereden. (probleemloos)

    Moet ik zo door gaan of het iets gaan mindere en gaan sparen voor een Type R?

  • Sbv

    Met een echte VTEC bedoel je zeker de VTI (160 PK). Een VTEC-E is een zuinige uitvoering ,niet echt fun. Een type R is wel leuk en wil elke Hondagek wel hebben. Maar goed is wel een beetje duur. Als je leuk wil rijden zou ik toch een VTI aanraden. Heb er zelf ook 1 en ben zeer tevreden en je bent geen bak geld kwijt en je kan met tuning ook wel aan de 200 PK van een Type-R komen.

    Maar goed als je een R kan betalen dan is de keus snel gemaakt.

    Suc6

  • Rohalt

    Naja, beetje pittig rijden maakt helemaal niet uit, en als je netjes je auto warm rijdt en zoals je al doet netjes zijn beurtjes kan er weinig mis gaan.

    Maar inderdaad, voor meer fun is een normale VTi of Type-R toch wel een goeie optie …