hoe krijg ik meer vermogen

  • peter

    helpt z'n spruitstuk van de tepper / autostyle nou of is dat alleen voor het geluid. ik heb al een openluchtfilter / katvervanger / sebring. of hoe kan ik aan nog meer vermogen komen

  • J.D.M

    ja dat helpt wel

    als je complete uitlaat gedaan is, en je luchtfilter ook vervangen is voor een sport exemplaar.

    dan zou je nog aan chiptuning kunnen denker

    sport/race nokkenas

    brandstofpomp vervangen (neem eentje die meer druk levert)

    dan ben je aardig opweg, als je meer wilt dan zou je nog wat kleine dingentjes kunnen doen (bougies met kabels bijv,) de rest zal vrij prijzig worden

  • wim

    wint er maar een paar pk mee en kost inverhouding veel geld

    nokkenas enz werkt zeker wel

    maar is een vti dan niet een optie?

  • J.D.M

    BEN IK HELEMAAL MEE EENS

  • IndoPride

    Hey,

    Je kan ook iets in 1 x goed doen natuurlijk….

    Of een “Greddy-Systeem” aanschaffen en vraag of ze het niet bij 0,5 BAR houden, maar meer….want als je het niet vraagt dan doen ze het ook niet…dan hebbie er dus nog niet veel aan…Dat kun je dus doen bij “Hyperformance-Tuning” in Briele. En dat kost netto met alles erop en eraan 4500,-Euro, maar dan hebbie ook wat…….

    Of als laatste optie ……..een snellere auto kopen die standaard al veel vermogen heeft…..maar dat is veel duurder natuurlijk…tog???

    succes…..

  • IndoPride

    Hey,

    Je kan ook iets in 1 x goed doen natuurlijk….

    Of een “Greddy-Systeem” aanschaffen en vraag of ze het niet bij 0,5 BAR houden, maar meer….want als je het niet vraagt dan doen ze het ook niet…dan hebbie er dus nog niet veel aan…Dat kun je dus doen bij “Hyperformance-Tuning” in Briele. En dat kost netto met alles erop en eraan 4500,-Euro, maar dan hebbie ook wat…….

    Of als laatste optie ……..een snellere auto kopen die standaard al veel vermogen heeft…..maar dat is veel duurder natuurlijk…tog???

    succes…..

  • J.D.M

    je moet ergens mee beginnen en niet iedereen heeft zo'n bedrag over voor een auto

    als je begint met de basis dan valt het nog mee.

    en kun je tunen op je eigen budget.

    je moet ook rekening houden dat de persoon mischien opties wil tunen.

    dat kost ook geld.

    en als je een turbo laat monteren,dan ben je er ook nog niet.

    dan zal je toch het een en ander gedaan moeten hebben om dit optimaal te benutten.

    dan wil je ook dat de auto op de weg blijft, dus ga je geld uitgeven aan schobrekers en veren.

    mischien ook veerpoot bruggen en onderstel.

    en dan optijd stil staan,kan ook handig zijn.

    dus andere schijven,blokken,renleidingen en rem vloeistof.

    ben je ook weer een paar honderd euro kwijt.

    en kan je koppeling het vermogen wel aan??? of moet je deze ook vervangen????

    als je een vti koopt en je doet de uitlaat compleet

    luchtfilter,brandstofpomp,type-R nokkenas en daar je chip op laten aanpassen dan ben je al een heel eind.

    en dat kost bij elkaar ook al een aardig bedrag

    tja je kan ook door sparen voor een nieuwe auto

    je ziet wel eens auto's rijden,daar is zoveel geld in gepompt daar had je een nieuwe voor kunnen kopen.

    ik heb een crx vtec en die gaat ook de deur uit, en daar komt een mg zr 160 voor in de plaats.

    super mooi en apart

    ik gaat geen vermogen weg gooien aan een auto van '91

    dat is het niet meer waard

    al gaat die wel met pijn in mn hart weg.

    greetsssssss

  • rb2db

    wat is een mg zr 160?

    vraag ik nu iets doms ofzo?

  • J.D.M

    http://gallery.mg-rover.org/showphoto.php?photo=1384&size=big&papass=&sort=1

    http://gallery.mg-rover.org/showphoto.php?photo=1383&size=big&papass=&sort=1

    dit is een mg zr 160 zoals je hem hier ziet is ie standaard.

    dus hij is redelijk compleet (met spoilers en 17" velgen en al.)

    en dan zit hij ook nog eens bom vol met leuke hebbe dingetjes.

    zoals airco, abs, elec-verwb buitenspiegels, elec ramen, alarm met centr deur vergr.

    en nog veeeeeeeeel meer.

    en wat vind je er van?????????

  • hardcorehonda

    indopride,

    Ik weet niet precies waar jij je info vandaan haalt.. maar het klopt niet echt.

    Een greddy turbokit voor een SOHC draait geen 0.5bar..

    De turbodruk verhogen op een standaard auto daar begint Hyperformance niet eens aan omdat het je blok omzeep helpt zonder grote aanpassingen en behoorlijke tuning (iets wat de meeste mensen niet kunnen en/of willen betalen).

    Jij zegt dat je er anders niets aan hebt… hehehe een sohc op de standaard 5.5psi pakt de meeste Vti's met een redelijk gemak.

    je hebt er dus meer dan genoeg aan..

    (mocht je echt snel willen gaan.. jah dan gaat het je gewoon grof geld kosten)

    JDM verteld dat als je een turbo plaatst dat je er dan nog niet bent….

    ook dit klopt niet helemaal..

    De standaard greddy kits zijn ontworpen voor standaard auto's.

    Tuurlijk is het prettig om ook je schokbreker/veer combo aan te passen.

    maar niet strikt noodzakelijk.

    Wat betreft de remmen….

    Een honda is ontworpen om vanaf zijn top af te kunnen remmen.

    Wanneer je een turbo monteerd veranderd de topsnelheid van je auto niet..

    Ja je kan 5 a 10 kmh harder omdat je nu wel door de luchtweerstand heen komt, maar je standaard remmen zijn hierop berekend.

    Ook hier geld weer… jah het is prettig om je remmen aan te passen.. maar dat heeft niets met een turbo te maken.

    een goede standaard koppeling (origineel) kan het vermogen prima aan.

    maar heb je een versleten slippende koppeling… jah dan gaat hij erg snel naar de klote, maar ook dit geld weer voor alle auto's waar meer vermogen uitkomt.

    jij ziet het niet zitten om je geld in een “oude” auto te stoppen en jij snapt het niet dat mensen zoveel geld in hun auto stoppen.

    Dat is het je niet waar..

    KIJK EN DAAR ONDERSCHEIDEN DE ECHTE LIEFHEBBERS ZICH VAN DE GEWONE RIJDERS.

    ieder zijn ding..