heb t zelfde icm sportuitlaat systeem. Tja, ik moet bekennen dat de brandstof drukregelaar (annex Power Boost Valve) vooral merkbaar is bij de lagere toeren. Ik zelf heb een Civic ESi (VTEC) en merkte dat hij voor de +/- 4500 tpm niet echt vooruit te branden was, maar met PBV juist wel. Hij krijgt wat meer trekkracht. Weet niet of je dit in PK's kan uitleggen. Je merkt gewoon dat ie niet alleen meer lucht aangezogen krijgt (dmv openair) maar dat ie ook meer brandstof krijgt. Nu zijn wat betreft dat laatste de meningen verdeeld, maar believe it or not, voor de PBV zat ik gemiddeld aan 1:13 a 1:14. N montage van de PBV zat ik gemiddeld aan de 1:11 a 1:12.
Dus kennelijk heeft t niet alleen met het drukverschil te maken.
Overigens drukverschil kun je zelf bepalen dmv stelschroefje. Je kunt je motor NOG schraler laten lopen dan dat Honda af fabriek al doet, maar je kunt m ook TE veel brandstof toedienen dat je op een gegeven moment je motor verzuipt ofzo. Kortom, laat de PBV monteren door een GOED bedrijf en laat hen de PBV afstellen.
NOOIT meer als 1 kwartslagje tegelijk draaien aan het verstelschroefje !!!
Ook is er een theorie dat als je geen PBV zou monteren, maar wel een openair, dat je zuigers en cilinders TE VEEL zuurstof zouden ontvangen in vergelijking met brandstof, wat weer resulteerd in een snellere slijtage van de motor. Nu is dit opzich wel vreemd. Lijkt me meer van toepassing als men UREN achter mekaar tegen de 7500 tpm zou blazen, dat bovenstaande theorie werkelijkheid word.
Dus als je dde verhalen moet geloven, dan voel je niet alleen dat ie lekkerder/beter/sneller loopt met een PBV, maar dat het ook beter is voor het behoud van je motor als je ook een openair gemonteerd hebt.
succes.