afslaan Vtec Motor

• OzzY

Beste Hondarijders;

Ik ben op de snelweg in Frankrijk stil komen te vallen tijdens het rijden.

Ik reed ca. 130/140 opeens viel de druk weg. ik heb toen de auto in zn 4e versnelling gezet en geprobeert opnieuw te starten, dat ging niet:

Ik heb 10/15 min gewacht maar hielp niets, bij de Franse garage zeiden ze dat de “bobine” kapot is.

Mijn vraag aan jullie is, kan zo een onderdeel zomaar kapot gaan tijdens het rijden? En weet iemand wat zoiets kost voor een Civic Vtec uit 1990?

Bedoel de prijzen in Nederland en Frankrijk kunnen zel verschillen, maar wil niet dat ze me hier proberen te flessen.

Bedankt voor jullie moeite…………………….Groeten:

• OzzY

Was nog vergeten te vragen of ik iets kan zien bij de ECU van de auto, en waar zit deze bij een Civic Vtec uit 1990.

Groetjesssss……………..

• Arnold

ik denk eerder dat je ontstekingsmodule stuk is en niet je bobine, ze zullen wel gekeken hebben of de bougies vonkten en als ze dat niet doen word meestal de conclusie getrokken dat het de bobine is, maar neem van mij aan dat dat niet het geval is maar gewoon je ontstekingsmodule, deze zit in je verdeler en dit is ook een kwaaltje van de oudere honda's, ik heb er al de wereld van vervangen.

het is een klein, bijna 4kant plat kastje en kun je zonder enige moeite vervangen.

weet niet precies wat zo'n ding kost incl vervangen maar denk ongeveer tussen de 150 en 200 euro

• foo fighter

klopt ja is de ontstekingsmodule.reed op de snelweg en plots alles weg.kon nog net op tijd de vluchtstrook op.als de motor afgekoeld was kon ik weer rijden.dan heeft de module niet veel weerstand.heb bij een tankstation 3 flessen spa gekocht en zo ben heb ik over een afstand van 200 km 5 uur gedaan.motor weggevallen beetje spa erover en weer rijden.jajaja spa lest niet alleen de dorst.greetzzzzzzzzz foo

• OzzY

TnX voor reacties.

Zit nu nog steeds in Frankrijk, morgen (maandag) gaat de plaatselijke garage kijken of er onderdelen verkrijgbaar zijn bij Honda dealer/garage.

Mocht het inderdaad de onstek.module zijn (of bobine), liggen deze dingen op voorraad bij dealers of is het altijd op bestelling?

En ik heb de auto flink laten afkoelen, bij mij kreeg ik m niet aan de praat.

Weet dat aanduwen bijna geen nut heeft bij Vtec motoren, maar zelfs dat heb ik geprobeert.

Ik hou jullie op de hoogte van een Honda in Franse handen (wish me VERY gooood luck)……………….

• Ruben

Kan je verder niet helpen met de storing, maar ben wel benieuwd waarom je een VTEC niet kunt aanduwen.

gr. Ruben

• Arnold

Dat wil ik ook weleens weten Ruben, zal ook wel weer een fabel zijn van 1 of andere beunhaas

• ErikJan

een auto met katlysator moet je niet aanduwen, maar met kabels starten,anders kan er onverbrand mengsel in je kat. komen en daar kan ie niet best tegen

• Grousta

Ja maar hij start wel.

• OzzY

Weet ook niet waarom je een Vtec niet kan aanduwen, het is geen automaat.

Denk dat het te maken heeft dat bijna alles electronisch gaat. Zoveel verstand heb ik niet van auto's …hehehe.

Mijn auto is inmiddels gemaakt in Frankrijk.

Bleek dat de “Bobine de Allemanche” is onstekingsmodule door was gebrand.

Ik dus naar de plaatselijke garage om bestelling te doen. En hier begon de shitzooi.

De plaatselijke garages kunnen niet voor alle Honda's bestellingen doen, dat kan alleen via de dichtbijzijnde Honda dealer. In mijn geval was dat 177 km!!!.

Bellen, bestellen, ophalen en zelf ingebouwt, zijn maar paar schroefjes.

Moet wel zeggen dat de auto er nu veel beter op rijdt. Op de terugweg begon ik rustig, is ca. 742 km. dus een goede test voor de Vtec. Probeerde niet onder de 160 te komen. Toen ik Belgie binnenkwam gingen alle remmen los, en voor t eerst haalde ik mijn een originele vtec bijna 230. Weet niet precies wat mijn gemm. snelheid was, maar 742 km binnen 6 uur is netjes met 3 x benzine stops en die verdomde Franse tolweggetjes. Doe dit alleen s' nachts….:)))) en nu maar hopen dat ze niet hebben geflitst……….:))