Is dat normaal ???

  • Marek

    Hoi

    Sinds kort ben ik in bezit van een Civic 1.6 ESi (vtec) 4d uit '92. Een super carretje. Maar vandaag wou hij niet meer.

    Gisteren hoorde ik wat geschuur onder de motorkap, heb gekeken, gevoeld en kwam tot de conclusie dat er vanuit de verdelerkap kwam. Vandaag, na een ritje van een half uur, begon even het motorcontrolelampje te branden en daarna was de auto niet meer te starten.

    Ik heb de verdelerkap er afgehaald, bijna alles zat onder een laagje gesmolten plastic en het propelertje waar de rotor in zit, zat helemaal vast.

    Mijn vraag aan jullie is: gebeurt dat vakker en is er voldoende om verdelerkap en het rotor te vernieuwen of gaan me dat hele onsteking kosten????

    Alvast bedankt

    Marek

  • Sbv

    Is redelijk normaal het het ook gehad met mijn civic (93)

    Er was een lager kapot gegaan in de ontsteking moest een nieuwe op (was gelukkig nog in de garantie)

    De ontsteking van de honda is 1 van de zwakke plekken helaas.

    Lijkt er op dat jij ook een nieuwe kan aanschaffen. Als ik jou was zou ik een dealer raadplegen.

    Succes

    Sbv

  • stef

    Helaas voor jou is het een honda kwaal ik heb het bij mijn prelude gehad een nieuwe koste mij € 280,– bijTijnagel Nijmegen. ik had hem ook op de onderdelenlijn gezet, een idioot belde mij dat ik hem kon ophalen vooor € 350,–

    Zorg dat je de nieuwprijs weet voor je op de onderdelenlijn gaat!!!!!!!!!!!

    als je er een hebt, moet je wel zelf de bobine de beschermkap en de rotor overzetten , maar vogens mij heb je al te ver doorgereden en moet je deze ook vervangen. Na het vervangen moet je wel de ontsteking opnieuw afstellen.

    in Engeland hebben ze er ook een naam voor nl. ‘Death Screech’

    Info op http://prelude.clara.net/4gentech.htm (workshop pagina).

    Als je het probleem noch niet hebt opgelost dan succes, of anders veel rijplezier

    groet van Stef.