inductieve toerental/positie sensor

• stapet

hallo mede honda eigenaars,ben sinds kort in het bezit van een honda civic 16esi u9 van bouwjaar 1992 maar heb een elect storing waar door ik mijn ecu heb laten uitlezen en blijkt dat het de toerental/positie sensor moet zijn waardoor mijn auto bij meer dan 3000 rmp gaat smoren en soms geheel stil valt en niet harder dan 80 kan rijden.

Nu dit sensorretje moet worden vervangen vraag ik me af na lang zoeken waar deze zich moet bevinden wie o wie kan me hier mee helpen dat sensortje opsporen zodat ik deze zelf even kan vervangen!!!! bedankt voor de reactie's stapet eventueel mail to : stanley.p@wanadoo.nl

• Arnold

in je verdeler

• stapet

Beste arnold,bedankt voor de info maar wat moet ik precies losnemen en wat is de goede volorde om deze te vervangen,en heb je daar een tekening van hoor van je arnold groet stan

• .

Als je een leek bent kan je het dan niet beter laten doen?

• Arnold

als die al te vervangen is zou ik het laten doen inderdaad, zit nogal ingewikkeld inelkaar en je moet nogal wat los hebben

• stapet

Bedankt voor de info,laat er wel even door de dealer vervangen> groet stapet

• stapet

Beste arnold,ik heb een verdeler kunnen regelen in onderdelen,kan je me vertellen hoe deze er uit ziet!!

Kan hem uit de oude verdeler halen en er een andere in zetten van de andere als je me kan vertellen of een plaatje van verdeler in onderdelen heeft kan ik er zeker mee uit de voeten >>alvast bedankt stapet groet stapet

• Arnold

is moeilijk uit te leggen via dit gebeuren, heb je de mogelijkheid om er een foto van te maken?

• Ronald

Ehm, ik heb geen Honda CRX, Civic of wat dan ook maar ben wel 2e monteur en weet in iedergeval dat je krukaspositie/toerental sensor bij je vliegwiel (koppeling mag ook, is iets verder) dus naast je versnellingsbak, en niet in de verdeler

• Arnold

hieruit blijkt dus dat je geen hondaman bent, sensor zit wel degelijk in de verdeler, heb jaren in een honda garage gewerkt