motor vervangen civic

• Rob

Ik weet niet of het ook echt Vti heet hoor, maar het is in ieder geval wel een 2.2 liter v-tec (185 pk), er is ook een 2.3 non-vtec (160 pk), deze doen er in een prelude respectievelijk 7.2 en 7.7 sec over om van stilstand nar honderd te gaan.

Groeten Rob

Meer info: Japans autosloperij Volkel

• Dodo

Hou wel rekening met het feit dat Lude motoren veel zwaarder zijn en dus je wegligging slechter wordt. Zelf heb ik 0,0 ervaring hiermee maar ik lees de waarschuwingen overal op sites waar ze praten over swappen.

Zo'n Lude motor raden ze vaak alleen aan als je enkel rechtdoor wil (dragracen dus).

Als je echt geld teveel hebt en een sterke motor wil moet je een B20 laten bouwen en plaatsen, zelfde gewicht als een VTi blok schijnt en zo'n 200pk. Gaskleppie's gestolen :'( CRX had dat er in liggen.

• Dodo

Hmmmm…… je rijd nu een 1,3… denk dat mijn advies beetje onzinnig was. B20 is heel erg veel duurder dan B16 swappen (wat toch wel voor 4000 euro's moet kunnen denk ik)

• grousta

Ja maare vind er eerst maar eens 1. Zal je toch mischien moeten laten inporteren ofzo.

• Dodo

Ja dat is zeker zo… je zal een hoop geduld moeten hebben.

Overigens heb ik zelf dat laatste wel……. maar de centjes niet hahahaha.

• hardcorehonda

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar het klopt van geen kanten.

voor het plaatsen van een h22 (of soortgelijk) blok zijn redelijk veel aanpassingen nodig.

Eerst zul je speciale motorsteunen moeten kopen om deze te kunnen plaatsen.

Je zal oa ook je tunnel moeten uitzagen/slijpen om het schakelmeganisme werkend te krijgen.

de 1.3 brandstofpomp zal niet afdoende leveren..

Zo zijn er nog wel meer dingen die je zal gaan tegenkomen.

Rob schreef:

>

> Moet je een blok kopen van een prelude model 92-95, en dan de

> 2.2i Vti uitvoering, die is pas retesnel en past er net zo

> makkelijk in als een Civic vti blok