Help mijn honda wil niet meer...

• JD

Hallo allemaal,

Gister stapte ik niets vermoedend in mijn civic dxi 1.5('92) en rij een stukje, opeens uit het niets valt ie uit en en brandt het accu waarschuwingslampje. Daarna met een maat geprobeerd te starten met startkabels, maar niets hoor. Als ik hem prbeer te starten hoor ik wel de startmotor maar hij pakt hem gewoon niet. Iemand enig idee wat er aan zou kunnen mankeren en waar zou ik het moeten zoeken?

BvD

JD

• Sbv

Lijkt op een probleem met de ontsteking en of dynamo.

Misschien moet je wel je een andere accu proberen. Of je accu er afhalen en weer aansluiten voor een compu-reset en dan weer proberen.

Met een dealer bellen is meestal ook wel een goed idee.

Succes

• grousta

Foutcodes ff uitlezen?

• J.D.M

klinkt als gebroken distributie riem, maar dat hoop ik niet voor je

want dan ben je aan de beurt (gaat veel geld kosten)

• JD

Hoi Guyz,

Blijkt dus inderdaad de ontsteking te zijn! Arrrgg en aangezien dat een leuk kwaaltje is van de Honda naar mijn mening vraagt iedereen lekker het volle pond voor zo een module. Slopen rekenen rond de 150 E voor zo een kreng terwijl die nieuw 200 is.. Maar ja zal d'r maar weer aan moeten geloven. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

• J.D.M

wees toch maar blij dat het niet je distributie riem was.

had je (veel) meer geld gekost

• Sbv

Dat was het zowiezo al niet aangezien de auto onderweg gewoon uit ging.

Als je distributieriem was geweest dan weet je dat direct omdat dan je hele blok in de soep loopt.

• JD

Nee gelukkig niet maar toch balen hoor. Nu wil ik toch een nieuwe accu erin zetten omdat ie van mij toch wel errug oud is. En heb ik verder 2 versterkers en een zware woofer in mijn kofferbak liggen. Wat raden jullie mij aan en wat kost zoiets ongeveer?

• Robbie

Ik heb twee RF versterkers en twee RF woofers en mijn originele accu. Hij gaat nu al zeker drie maanden mee met deze instal. Geadviseerd wordt een gel-accu of platen-accu