Welke veren??

• Berry

Hallo,

Ik wil mijn Civic zo'n 4cm laten verlagen maar heb nu geen idee welke veren ik het beste kan nemen. Voor zo ver ik weet hoef ik alleen maar veren te nemen (4cm). Maar er zijn veel verschillende merken dat ik niet weet welke ik moet kiezen. Kan ik ook ergens op het internet vinden of dat jullie het weten wat de voordelen/nadelen van een bepaald merk zijn, zoals stugheid enz???

Ik kom er zelf niet uit!

Alvast bedankt!

• Berry

En is het dan zo dat als ik verlagingsveren koop van -4cm de ruimte tussen band en wielkas ook PRECIES 4cm kleiner wordt en dat de auto ook PRECIES 4 cm lager bij de grond komt? Of kun je dat zo niet zeggen en pas zien als het gemonteerd is???

• RiceBoy 2 da Bone

je kan dat idd pas zien na montageklopt, wel ongeveer

heb Apex veren onder me Civic gehad en dat beviel al heel goed,maar nu heb ik Eibach en dat is nog veel beter

• Berry

Aangezien ik niet weet welk merk veren ik wil gebruiken om mijn Civic te verlagen ben ik net bij 2 zaken geweest.

De ene winkel zei het volgende:

Alleen veren is voldoende, hij kon mij -4cm verlagingsveren van Inter Alloy aanraden, TNO goedgekeurt. Daar rijdt hij zelf al 3 jaar zonder problemen mee en bevalt goed. Voor een setje moet ik 109Euro betalen en er zit een week levertijd op. Alles inclusief montage moet ik 299Euro betalen. Hij zei dat die Vtec-e modellen erg moeilijk te verlagen zijn en dat ze er sowieso een dag mee zaten!!!!!!!

De 2e winkel zei dit:

Alleen veren is voldoende, hij kon alleen -3,5cm verlagingsveren leveren (ik dacht uit het autostyle boek, ook Inter Alloy???). Hij vroeg mij wel of ik er al aangedacht heb om alleen voor te verlagen omdat daar 2 voordelen aan zitten nml, stuurt beter en veert nog wat omdat de achterkant niet verlaagt is. De veren die hij kon leveren kosten mij 109Euro, alleen voor is het 60% van die prijs. Levertijd is ongveer anderhalve week. Hij kon ze voor mij monteren voor 37 Euro per uur en hij zei dat Honda wel makkelijk was en er zo'n 2 uur voor nodig zou hebben!!!!!!!

Dus het is een beetje tegenstrijdig. Vooral dat de 1 zegt dat het een hele dag duurt voor het verlagen en de ander zegt dat het wel makkelijk is en er zo'n 2 uur voor nodig heeft!!

Wie o wie kan mij nuttige tips geven wat betreft hoe ik het nu moet aanpakken om mijn Civic te verlagen.

Alvast bedankt!!!!!!

• BadBoy4life

Zoek een bedrijfje dat je auto voor een leuke prijs kan verlagen, want een hele dag voor een civic heb je echt niet nodig hoor….

• RiceBoy 2 da Bone

is inderdaad ongeveer 2 uur werk voor een beetje handige monteur,tenzij alles zit vast geroest,maar dat zal wel niet bij een vtec e gezien de leeftijd.

alleen voor verlagen is onzin,als ze helemaal eerlijk zijn zullen ze je wel vertellen dat het vervangen van de schokbrekers voor kortere exemplaren een nog betere wegligging geeft,maar met een set goede veren bereik je al een leuk/acceptabel resultaat.

wil je ook nog een klein beetje comfort behouden moet je zeker voor Eibach gaan,wil je wel wat stugger dan is Apex een goede keuze

• BadBoy4life

Wil je ruig zijn, dan doe je ProFlex :P

• Robbie

Kijk eens op raceland. Daar heb je een set schokbrekers+veren, van 4 tot 6 cm verstelbaar en op veren en schokbrekers zit 5 jaar garantie!!! Je betaalt hier 285 euro voor. Het is wel niet zo goed als Eibach en Apex maar voor dat geld heb je wel degelijk spul als je kijkt naar die 5 jaar garantie. En je hebt een complete kit

• Rob

Heb zelf ooit een raceland schokbrekerset (zo'n verstelbare) onder iemands auto gezet, en ik kan je verzekeren dat het rommel is!!!!!

Mijn advies: Niet kopen, vering is belangrijk voor comfort en veiligheid, spaar gewoon ff door en koop iets fatsoenlijks, voordat je het eerste het beste (lees; het goedoopste) koopt.

Suc6 Rob

• Berry

Afgelopen middag zijn er -4cm verlagingsveren onder mijn auto gekomen. Daarna is ie nog uitgelijnd. En ik kan zeggen dat het mooi staat en het rijd ook prettig!!