Voorruit rubber/strip vervangbaar?

• Honda4Life

De zwarte strip rond mijn vooruit is verrot. Nou zo te zien is het op 1 of andere manier demontabel. Bij de Honda is het superduur dus ga ik naar de sloop. Die gast van de sloop zei dat nog nooit iemand daar om gevraagd heeft, dus heeft ook nooit zo'n ding verwijderd.

Is het wel te demonteren, en zo ja hoe? Met een schroevendraaier eronder pulken mol je waarschijnlijk iets of krijg je krasjes?

Is het ook weer gemakkelijk te terug te monteren???

bedankt

• Rohalt

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar je kan er rekening mee houden dat zo'n strip misschien best vast kan zitten. Je voorruit zit geplakt dus als ze daarna gelijk die strip monteren kan het best zijn dat die ook vast zit.

Maargoed, als je het probeerd suc6 en laat je bevinden dan ff weten :)

• Accord

Afhankelijk van welk model civic dat je bezit,kan de rubber met kilps of geplakt gemonteerd zijn.dus even je bouwjaar en type bekent maken.

• Honda4Life

T'is een 4e generatie Prelude

• Arnold

je ruit zal er uit moeten, rubber zit om de ruit heen.

• RiceBoy 2 da Bone

bij mn vorige auto,civic 94 zat die strip geklikt met kunststof dingetjes er onder,kan dus aangezien dezelfde leeftijd ook bij de prelude het geval zijn,maar zeker weet ik dat niet,gewoon ff voorzichtig proberen

• Honda4Life

bij mij zo te zien ook,

maar hoefde bij jou de ruit er niet uit?

zat dus als het ware met een kunststof ding op de ruit i.p.v. ertussen?

• RiceBoy 2 da Bone

bij mij zat die strip los omdat er van die plastic klik dingen ontbraken(al toen ik de auto kocht) bij de dealer hebben ze die er toen in geklikt en daarop werd die strip weer vast geklikt,het is puur voor de afwerking, je ruit blijft zelf wel vastzitten want die zit gelijmt om tevens de carroserie stijfheid te verhogen