Luchtfilter wel goed idee?

• Sappiecivic

Ik heb een civic uit 94 met 1.3 16v motor. Nu schijnt dit een carburatie motor te zijn, tenminste dat wist ik al, maar ik heb ook gehoord dat het een monopoint was. Het zal allemaal wel. Nu heb ik een kn 57i filter erop gezet, maar nu wil ik graag weten of dit wel verstandig is ivm heet worden van de motor wat je wel eens hoort. Ik heb 2 buisen waar lucht doorheen komt gemaakt die op het filter staan gericht. Heeft dit luchtfilter geen nadelige gevolgen voor kleppen ed mbt heet worden?

En hoe leuk ik het ook vind om die antwoorden van de toppers te lezen met een supersnelle civic s en die dus nergens overgaan, zou ik best wel een serieus antwoord willen.

• J.D.M

ja ik heb zelf een crx vtec en heb er laatst een coldair opgezet.

ik heb geen last van de hitte, maar dan praten we natuurlijk over een andere type motor.

met een ander type luchtfilter.

het zou geen probleem moeten zijn voor je motor.

gewoon zorgen dat je luchtfilter veel koele lucht krijgt.

hoe je dit oplost moet je zelf verzinnen,maar met lucht aanvoer buizen zou het goed moeten gaan.

let wel dat je de filter eerst inspuit met olie die daar voor bestemd is.

je zou een reinegings setje van k&n kunnen kopen.

daar zit deze olie bij.

mijn broer heeft een arosa, en heeft toen ook een filter geplaatst.

maar hij had hem niet ingespoten met olie.

fijne stof deeltjes komen dan toch in de inlaat spruitstuk.

de auto moest regelmatig naar de garage,hij heeft toch besloten de filter te verwijderen.

ik heb er zelf geen problemen mee, maar nou heb ik hem ook niet zolang, dus de problemen kunnen nog komen.

gezien dat mijn vriendin met de auto rijd heeft zij wel opgemerkt dat de auto veel zuiniger is gaan lopen.

gezien mijn rij style zou ik dat nooit opmerken.

ik heb er ook veel meer vermogen winst mee geboekt,maar dat is niet alleen door de luchtfilter.

tja je heb de filter nu toch dus probeer het uit.

plaatst de buisen voor koele lucht

en spuit de filter in

en houd de temperatuur van je motor in de gaten.

succes

• RiceBoy 2 da Bone

idd wat je al gedaan hebt is goed,zorg dat er koele lucht bij de filterkelk komt,want als ie warme lucht opzuigt vermindert het vermogen,voor je motor kan het verder geen kwaad

• sappiecivic

Daar zeg je even wat. Ik moet hem nog olien. Nou ik hoop dat een paar daagjes zonder niet tot ernstige schade lijdt

• J.D.M

zeker niet vergeten, want wij hebben er grote ellende mee gehad.

het is een ingreep van niets dus snel doen.

• Sappiecivic

Ik heb vandaag een reinigingsetje van k&n gekocht en het filter schoongemaakt en in geolied. Iets te enthousiast met de olie en dus is er iets olie aan de binnenkant gekomen. Dit wel zo goed mogelijk verwijderd, maar ik neem aan dat het niet heel veel kwaad kan doen. Het was praktisch helemaal weg aan de binnenkant.

Wel probleem? Dan graag snel laten weten.

• J.D.M

nee kan geen kwaad

• civic90

ze mogen het bij de niet k&n filters (meestal de toch iets goedkopere) wel eens op de verpakking zetten dat ze geolied moeten worden. ik hoorde het ook maar net op tijd van iemand dat dat moest gebeuren.!!

• J.D.M

tja dan krijgt de consument in de gaten dat er nog meer betaald moet worden

mischien gaan ze er wel van uit dat mensen het wel weten.

(als ik een walkman koopt is dat ook altijd zonder batterijen)

verder zegt zo'n fabricant dat hun sportfilter 40% meer lucht doorvoerd dan een originele

dit zijn ook waarde die gemeten zijn zonder toevoeging van de olie

maar dat melden ze er niet bij, want dat maakt het product minder aantrekkelijk.

ook de inlegfilters moet je behandellen als een openfilter

olieen dus.

een voordeel van olie is dat de filter weer een beetje meer bestand is tegen vocht

en fijne stof deeltjes

maar zo'n reinigings setje kost dan ook best wel wat.

dure hobby die auto's

• BadBoy4life

Zo'n filter hoef je toch pas om de 80.000 km ofzo onder normale omstandigheden schoon te maken of niet?