Heuglijk nieuws, maar toch een vraagje

• Rob

Mede Honda-Freaks,

ik heb mij Honda Civic Silverstone uit 1993 verkocht en een Prelude uit 1990 teruggekocht ( noem me gek, maar een Prelude was altijd een droom van me en met het geld wat ik aan die Civic verdiend heb ga ik deze verfraaien).

Maar ik heb een probleem, een paar dagen geleden is de accu kapot gegaan (deze was kennelijk lek…) en heb ik deze vervangen, maar hiervoor en hierna heb ik last van het volgende; Mijn accu lampje in het dashboard blijft maar branden, en ook een lampje waar LAB op staat ( da's een oranje lampje).

Soms valt de radio en/of de verlichting van de tellers of mijn koplampen gewoon uit, ff later is het weer goed, maar weet iemand wat dit is?????

Hoe kan ik dit oplossen, ik heb de beschrijving van de auto niet.

Wie helpt mij uit de brand ?!?!?!?!?!?!

p.s. het gaat dus om zo'n prelude met die bassie & adriaan lampen.

Die hadden dezelfde, alleen heeft die van mij niet van die gele vlekken maarja.

• Prelude

Ff een correctie: Bassie en adriaan hadden een gen 2 Prelude en niet de gen 3.

En wat betreft je probleem: Ik zou de verbindingen eens goed doorlopen als ik jouw was.Als je een 2.0 carburateur hebt heb je geen injectiecomputer,maar volgens mij heeft de alb wel een computer,en het zou best kunnen dat men de storingsmelders ook daarin hebben gezet.Ik heb die auto ook gehad,ook met alb maar ik kan me niet meer herrineren waar die zat.Ik heb nu een 2.0-16v gen 2 en mijn computer zit links naast de achterbank.Als ik de asbak eruithaal zie ik een ledje die eventuele storingen aangeeft.

Succes ermee

• Rob

Dankjewel Prelude maar ik heb een 2.0 injectie 16V, dus geen carb.

• Prelude

Ooow kijk eens aan dat is het betere werk :)

Geniet ervan want het is een leuk beestje met 150 paarden.Heb je lang moeten zoeken want ze zijn vrij zeldzaam,ik kon hem destijds niet vinden dus kocht ik een gen 2,waar ik overigens helemaal geen spijt van heb want dat is echt een beest.Dat ding trekt standaard met piepende banden op :)

Maar ik denk dat je je computer moet resetten,want als er eenmaal een storing is geweest onthoud ie dat en geeft dat steeds aan.

Veel plezier in je Prelude

groetjes

• RiceBoy 2 da Bone

kijk of er niet ergens een draad af en toe sluiting maakt,controleer of je bedrading niet ergens bloot ligt(zonder isolatie)

• Rob

Nee, Prelude, ik wist wat ik wilde, maar zag hem toevallig bij een handelaar staan, dat was wel wat minder, want ik heb het niet zo op handelaars.

Maar hij had wel als enige wat ik wilde.

P.S.

Hij loopt als een trein en idd. SNEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! trek er bijna alles uit.

trouwens iedereen bedankt voor de info ;)

• Citroen

Misschien een accupool los, controleer of deze goed vast zitten.

succes met je prelude!

Ik heb ook een 2e gen. gehad omdat ik geen 2.0i 16 klepper kon vinden.

Maar prelude rijdt als een beest gewoon.

Ik geniet nu van mijn Legend…

Groeten,…