Raamrubbers en kunststof delen bewerken

• beun de haas

Hallo,

Enkele van mijn raamrubbers en vooral harde kunststof randen van voor- en achterruit zijn afgesleten en niet mooi meer. Ik heb al speciale poets ed. geprobeerd. Helpt niet. Omdat de randen voor het grootste gedeelten niet direct demontabel zijn kan ik ze niet vernieuwen.

Is het mogelijk kunststof delen te plamuren met bepaald spul en dan over te spuiten (?) in matzwart of iets dergelijks? Het kuntstof is volgens mij licht flexibel dus ik weet niet wat ik het beste kan gebruiken om ruwe delen op te vullen en weer glans te brengen.

• J.D.M.

je zou het met kit kunnen opvullen, maar ik kan daar zo geen oordeel over geven want ik kan zo niet zien hoe de situatie er uitziet

• @rend

je kan het altijd spuiten, maar dat is er zo weer af en wordt nooit echt mooi. je kan beter kijken of je op japan sloperijen voor weinig iets mooiers kan vinden

• Dirk

ik heb het zelfde probleem en soms poets ik het met een soort meubelwas dat heet Polyboy,maar dat helpt ook maar 2 weken.

is het vervangen van de rubbers van de achterste vaste zijramen moeilijk?

iemand die hier ervaring in heeft?

• Rob

Hey Dirk, je kan die rubbers gewoon bestellen biij de honda dealer en die zijn naar wat ik gehoord heb vrij goedkoop, in ieder geval onder de 50 euro.

Da's volgens mij veel mooier dan wanneer je gaat spuiten of plamuren.

Suc6 Rob

• RiceBoy 2 da bone

zij die makkelijk te verwisselen?hoe zit dat vast dan?

• Rob

Volgens mij kun je die gewoon eraf trekken met een schroevedraaier ertussen, is volgens mij gewoon een klik systeem. Maar niet zomaar proberen hoor!!!

Trouwens als je die dingen toch gaat bestellen bij de dealer, kun je meteen ff vragen hoe het precies zit.

Suc6 ermee

• RiceBoy 2 da bone

ja anders ff op de sloop kijken,heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een origineel onderdeel bij de dealer NIET duur was.

maarja een hobby kost nu eenmaal geld

• tazbar

achter op het raam zit een plastic plugje en het zit half onder het raam voor de rest

zit het gewoon los k ben na een sloop geweest en heb er gewoon 1 af getrokkren