(semi) open luchtfilters

• harald

dit weekend haal ik een Sebring einddemper op.

natuurlijk gaat dan ook m'n standaard luchtfilter eruit t.z.t.

maar was laatst op m'n gemak van alles kunnen lezen maar is nu dus weg.

dus… jullie mening gevraagd.

moet ik een simple open luchtfilter monteren (direct performance kit) of zal ik gaan voor een twister?? (semi open filter systeem).

ben benieuwd wat jullie zeggen

badenakt, later………

• RiceBoy 2 da bone

wil je geluid erbij koop dann een open filter,wil je vermogen koop dan een vervangings filter voor in je originele luchtfilterhuis of een ColdAirIntake

• honda

Een vervangingsfilter meer vermogen? Keep dreaming.

• RiceBoy 2 da bone

in ieder geval geen MINDER vermogen zoals met een OpenAirIntake.

als je de standaard box een beetje aanpast heb je zeker wel winst met een goed vervangings filter

• Whatever

Defineer ‘een beetje aanpassen’.Rijstboy

En winst, echt niet, misschien 0.25 pk als je geluk hebt

• Big Pimpin

Ik heb er niet veel verstand van maar ik heb al vaker gehoord dat je met een vervangings (inleg) filter meer pk's (misschien 3 a 4) kunt krijgen.

Met een open air intake kun je misschien zelfs pk's verliezen maar je denkt dat je ze erbij krijgt door het brute geluid! De pk's zitten dan tussen je oren!

• Bas

PK's krijg je weinig, laat staan voelbare. Maar van een Cold Air Intake krijg je wel een klein beetje meer koppel.

• RiceBoy 2 da bone

Bas heb je nog el cheapo tips om met een weerstandje 20 pk uit je blok te trekken en zulk soort grappen of ben jiju weer een andere Bas?

• Rohalt

FAQ :

Ook kan het complete luchtfilterhuis (al dan niet zelfs ook de aanzuigbuis) worden vervangen door een kelkvormige filterunit. Hierdoor kan meer lucht worden aangezogen. Tevens krijgt de auto hierdoor een ‘sportievere’ sound. Hou er wel rekening mee dat de lengte van de luchtinlaat bepalend is voor de vermogens- en/of koppelwinst. Een langere luchtaanzuigbuis resulteert in het algemeen in een hoger koppel. Terwijl montage van een (open) filter direct op het gasklephuis meer pk's “bovenin” genereert, maar vaak verlies van trekkracht bij lagere toerentallen tot gevolg heeft.

• hardcorehonda

ZEKER!!!!!!!!

met een open luchtfilter onder de motorkap verlies je bergen koppel en vermogen waneer je motor warm is.

Een K&n filter in de standaard filterbox zal meer vergmogen opleveren dan een openair filter.

waneer je de resonantie box uit de bumper verwijderd en een slang op je bestaande filtebox plaatst kun al de koud lucht opzuigen die je nodig hebt.

wil je het nog beter doen….?? ga dan opzoek naar een standaard integra type R filtebox en gebruik die.

Dus beste meneer HONDA…. blijf jij vooral dromen van die geweldige pk winst met een open air filtertje…

MVG

hardcorehonda