hoe kan dit?

  • Berry

    Hoi,

    Ik kon voordat ik een open air filter (K&N) met aanzuigbuis en een eindemper, Hyper HKS, gemonteerd had op mijn Civic VTec-e in z'n 4 doortrekken naar de 200km/h.

    Nu na de montage van deze 2 dingen haal ik nog maar net de 190km/h in z'n 4.

    Kunnen jullie dit misschien verklaren?

    O ja, dit is zonder de silencer in de uitlaat. Met heb ik nog nooit gereden.

    Alvast bedankt!

  • Flame

    Komt door de uitlaat, niet door de filter. Voordat je een sportuitlaat koopt moet je je altijd goed laten informeren (bv. EPS/USA cars) wat het beste bij JOU auto past (qua vermogen en niet alleen qua sound) en niet lukraak iets kopen, en altijd A-kwaliteit kiezen (liefst ook geen Remusjes of Sebring). Want anders kun je er in het ergste geval in combinatie met je overige uitlaatsysteem en rest vd. auto er qua vermogen op achteruit gaan.

  • RiceBoy 2 da bone

    het komt door het openluchtfilter,die zuigt te warme lucht,mooi geluid en pk's tussen de oortjes,maar die dingen werken echt niet.

    maak een slang vanuit je gril dat ie wat meer koude lucht krijgt.

  • CRXXX rated

    Je luchtfilter heeft een aanzuigbuis. Blijft die koud na rijden? Zo ja dan komt het zowiezo door de demper. Verander de rest van de uitlaat (middenpijp, evt. spruit etc.) en je kunt beter doortrekken dan ooit te voren!

  • VTEC - DRAGON

    RiceBoy 2 da bone

    "het komt door het openluchtfilter,die zuigt te warme lucht,mooi geluid en pk's tussen de oortjes,maar die dingen werken echt niet.

    maak een slang vanuit je gril dat ie wat meer koude lucht krijgt."

    Dit klopt. Je zuigt TE VEEL warme lucht aan, gevolg prestatie verlies. Als je op een goeie manier koude lucht naar je filter brengt, dan is een openair niet alleen meer PK tussen de oren. Je krijgt gewoon wat meer trekkracht onderin de lage toeren.

    En inderdaad je uitlaat optimaliseren ! Middendemper kan ej laten zitten. Maakt alleen een tering herrie en geeft geen extra powerrrrr ! de rest wel vervangen zeker de kat.

    succes !

  • CRXXX rated

    Wat die middendemper betreft: je complete middenpijp vervangen door een bredere pijp geeft ook ietsje meer power.