Piepend geluid ergens onder motorkap

  • Pieter

    Ik heb een Honda civic uit 1993. Mijn probleem is dat als de motor stationair loopt er iets ongelooflijk piept. Als de auto boven de 1000 toeren komt ist over. Ik dacht eerst dat t de dynamolagers waren en heb deze vervangen maar de auto piept nog steeds. Weet iemand wat dit kan zijn?

  • Robbie

    Heb ik ook gehad. Bij mij waren het de lagers in het ontstekingshuis. Schijnt vaker voor te komen zei een Honda dealer tegen mij. Als ik me het goed kan herinneren vroeg Honda Verdaat Veldhoven 500 Euro voor zo'n huis. het is namelijk zo dat dat lager een speciale maat heeft die niet verkrijgbaar is. En om het dan te maken moet je er een compleet huis voor kopen. Ik had het geluk dat mijn oom een machinefabriek heeft en zo een klein busje heeft gemaakt om zo een een nieuwe lager te persen. Er was namelijk wel een lager met dezelfde dikte en buitenmaat maar met een grotere binnenmaat. Met dat busje erin paste het perfect. heb een garage het laten monteren en was alleen 65 euro kwijt voor het uurloon. Is zeker goedkoper dan een nieuwe. Je kunt ook de sloop proberen maar dan ben je ook nog wel duur uit.

    Ik weet bijna zeker dat je hetzelfde probleem hebt als ik omdat zoals jij het omschrijft het precies overeenkomt als bij mij. Bovendien heb ik eenzlefde civic!!!

    Alvast succes

    PS; Wacht niet te lang want die van mij stond naar twee weken stil!!!!

  • RiceBoy 2 da bone

    een nest muizen in je luchtfilter?