Knipperend lichtje.

  • Jeroen1

    Hallo prikkers,

    Ik heb een Honda CRV automaat.

    Onder het rijden gaat het groene lichtje van mijn Drive knipperen.

    Weet iemand de oorzaak.

    Bij voorbaat dank.

    Jeroen.

  • Martin

    Hallo, als het lampje knipperd tijdens rijden is er iets mis met de transmissie, advies direct naar Honda dealer gaan en vermijd snel optrekken.

    laat wat horen wat er mis was

    groet Martin

  • Jeroen1

    Bedankt Martin,ik ga er direct achteraan,je hoort wel wat er aan de hand is.

    Jeroen.

  • Jeroen1

    Hallo Martin,

    Na twee garages te hebben gebeld,die mij niet konden vertellen wat het was,heb ik Honda Nederland gebeld.

    De man daar wist het ook niet,hij maakte de opmerking om eens goed op mijn remmen te trappen,terwijl hij dat zij, schoot mij te binnen

    dat mijn achterlicht in de achterruit kapot was.

    Ik heb er een nieuw lampje ingezet,en je gelooft het of niet,het knippert niet meer tot nu toe.

    Ik snap er niets van,heb jij een idee.

    Jeroen.

  • Jeroen1

    Martin even een correctie,ik bedoel het achteruit remlicht in achterruit.

    Jeroen.

  • Martin

    Hallo Jeroen,

    wel, het geeft aan dat er ergens iets niet goed zit. Een van de mogelijkheden is als men een trekhaak gemonteerd heeft welke niet volgens de Honda instructies is gemonteerd. Met name de electrische aansluitingen van de verlichting is hier van vaak een oorzaak. Vaak loopt de auto niet goed of start slecht, komende vanuit de aansluitingen van de trekhaak

    De verlichting zit helemaal los van het drive gedeelte van de automaat, er kunnen diverse zaken een oorzaak zijn, maar het heeft waarschijnlijk wel te maken dat ergens in de CRV een onvakkundige aansluiting gemaakt is.

    hoop dat ik je geen bang gemaakt heb in deze, maar loop de CRV eens helemaal na inzake wat orginele aansluitingen zijn en welke niet.

    groet Martin

  • ZZR600

    In het instructieboekje van mijn CR-V uit 2003 staat dat een groen knipperende D (Drive) aangeeft dat er mogelijk een probleem is met de automatische versnellingsbak en dat zo snel als mogelijk een (Honda) dealer hier naar dient te kijken. De dealer kan de storing uitlezen en zodoende vaststellen of actie vereist is. Een storingscode wordt in het geheugen van de computer opgeslagen en is dus ook na langere tijd nog uit te lezen tot deze storing gewist wordt.Bij mijn CR-V is na het opnieuw starten van de motor het lampje nooit meer gaan knipperen. Het kan dus ook zijn dat de meetwaarde van een sensor net even buiten de marges is gegaan, zonder dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.

  • william

    Hallo Martin,

    Geloof het of niet,nadat ik het kapotte remlampje in mijn achterruit vernieuwd heb

    is het knipperen gestopt.

    Gr. Jeroen.