startprobleem honda accord

  • pattyOG

    wie kan me helpen?

    ik heb een honda accord uit 1994 en sinds enige tijd heb ik startproblemen?

    het ontstekingshuis is al eens vervangen maar nu keert het zelfde probleem weer terug!!

    hoe kan dit?

    waar heeft dit mee te maken?

    heeft het soms warme weer invloed?

  • Louis

    Hallo ik heb sinds kort een startprobleem met mijn honda accord 1.8 i .Ik kan hem bv 100 keer starten zonder probleem maar de101 keer doet hij het niet.Als ik dan een kwartier wacht start hij wel weer. hoekan dat?

  • Martin

    kijk eens naar het brandstof relais

  • Alex

    Als ik kijk naar de verschillende klachten over startproblemen met oudere honda's, dan komt er maar een ding bij me op.

    Je brandstofrelais is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van het probleem.

    Tenminste als je probleem is dat je ergens je auto neerzet, en een paar minuten later weer weg wilt, en dan start hij niet meer.

    Brandstofrelais bij ouder Honda's vind je onder je stuurkolom.

    In het printplaatje bij een van de pinnetjes ontstaat een haarscheurtje, echt bijna niet te zien, door krimpen en uitzetten start hij wel, of niet, zeker bij warm weer had ik er last van. Je kan als je een beetje stabiele hand hebt zelf de soldeerbrander pakken en een nieuwe goede verbinding maken, of je vervangt het gewoon, probleem opgelost.

    Ik heb het destijds zelf gedaan, ben geen monteur, het heeft mij denk ik een uurtje gekost inclusief uit en inbouwen.

    Succes.